مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 05:152020-09-29پزشكي

بهبود عملکرد پسران مبتلا به اُتیسم با برنامه آموزش مدیریت رفتار


نتایج یک پژوهش نشان می دهد که تنظیم برنامه آموزشی برای نوجوانان و مادران در ارتباط با مشکلات مختلف رفتاری می تواند کاهش دهنده مشکلات باشد.

- ایسنا/اصفهان نتایج یک پژوهش نشان می دهد که تنظیم برنامه آموزشی برای نوجوانان و مادران در ارتباط با مشکلات مختلف رفتاری می تواند کاهش دهنده مشکلات باشد.

ملاک های تشخیصی اختلال های طیف اُتیسم (درخودماندگی) با اختلال در زمینه تعامل و ارتباطات اجتماعی و علائق و فعالیت های تکراری و محدود، مشخص می شود که بر اساس شدت درجه اختلال، در سه سطح نیاز به نظارت و حمایت بسیار زیاد، نیاز به نظارت و حمایت زیاد و نیاز به نظارت و حمایت طبقه بندی می شوند.

معمولاً پسران با اختلال طیف اُتیسم با عملکرد بالا به دلیل نقص در مهارت های اجتماعی و انطباقی کمتر از جانب همسالان پذیرفته می شوند، در حالیکه در دوره بلوغ ارتباط با همسالان از اهمیت برخوردار است.

بنابراین احساسات و هیجانات متعدد مرتبط با دوره بلوغ، به دلیل نقایص آن ها در زمینه مهارت های انطباقی، عدم استقلال و برخورد نامناسب والدین می تواند در قالب مشکلات رفتاری مختلف، از جمله پرخاشگری، اضطراب، افسردگی و گوشه گیری ظهور پیدا کند.

افراد با اختلال طیف اُتیسم در تنظیم تعامل اجتماعی، درک دیدگاه دیگران و تقابل هیجانی اجتماعی با مشکل مواجه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهبود عملکرد پسران مبتلا به اُتیسم با برنامه آموزش مدیریت رفتار

بهبود عملکرد پسران مبتلا به اُتیسم با برنامه آموزش مدیریت رفتار