مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 مهر 1399 ساعت 04:052020-09-29اجتماعي

هوبره یا چرز بلوچی به ایرانشهر آمد


رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر سیستان و بلوچستان گفت: گونه منحصر بفرد هوبره یا همان چرز بلوچی با آغاز فصل پاییز برای گذراندن فصل پاییز و زمستان و نجات از سرمای شدید به مراتع و دشت های این شهرستان مهاجرت کرد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر سیستان و بلوچستان گفت: گونه منحصر بفرد هوبره یا همان چرز بلوچی با آغاز فصل پاییز برای گذراندن فصل پاییز و زمستان و نجات از سرمای شدید به مراتع و دشت های این شهرستان مهاجرت کرد.

محمدانور هاشمزهی افزود: ارزش و قیمت بالای هوبره در کشورهای حوزه خلیج فارس و ناآگاهی و همکاری افراد بومی با شکارچیان و قاچاقچیان این پرنده منحصر به فرد سبب شده تا نسل آن در خطر انقراض قرار گیرد.

وی بیان کرد: زیستگاه این پرنده مهاجر دشت های باز و وسیع شهرستان ایرانشهر بوده که متاسفانه توسط افراد سودجو شکار می شوند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر گفت: هوبره مشتری های زیادی در بین عرب های ساکن کشورهای حوزه خلیج فارس دارد و اکثر شکارچیان این پرندگان را که به زبان محلی به آن چرز می گویند را برای آنان شکار می کنند.

وی با بیان اینکه جریمه هر قطعه هوبره 300 میلیون ریال است تصریح کرد: هرساله در فصل مهاجرت هوبره ماموران اجرایی با گشت و کنترل مستمر زیستگاه های این پرنده را حفاظت می کنند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوبره یا چرز بلوچی به ایرانشهر آمد

هوبره یا چرز بلوچی به ایرانشهر آمد