مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 22:552020-09-28اقتصادي

پاسخ به چند پرسش درباره واکسن آنفلوآنزا


در آستانه فصل سرد سال که نگرانیها از همه گیری و همزمانی آنفلوآنزا با کرونا افزایش یافته، بسیاری از مردم دغدغه تامین واکسن آنفلوآنزا دارند و برخی هم زودتر از اعلام رسمی، - روانه داروخانه ها و حتی بازار آزاد شده اند و شنیده می شود که مواردی هم مبالغ چندصدهزار تومانی بابت خرید و پیش خرید از بازار آزاد پرداخته اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این درحالیست که طبق تاکید متخصصان تلقیح همگانی این واکسن ضرورتی ندارد و تزریق آن تنها برای افراد در گروه های پرخطر توصیه می شود.

از طرفی هم از آنجا که راه های پیشگیری از آنفلوآنزا مشابه پیشگیری از کروناست، به علت رعایت مردم در استفاده از ماسک و فاصله گذاری ها و شستن دستها و همچنین تجربه نیمکره جنوبی زمین، پیش بینی می شود که امسال در نیمکره شمالی نیز احتمالا با کاهش موارد آنفلوآنزا مواجه خواهیم بود.

در این گزارش سعی می کنیم به سوالاتی که این روزها پیرامون واکسن آنفلوآنزا وجود دارد، پاسخ دهیم.

وضعیت خرید واکسن آنفلوآنزا برای امسال هر سال با نزدیک شدن به مهر ماه و فصل سرد، دغدغه ها برای تامین واکسن آنفلوآنزا افزایش می یابد.

مدت زمانی طول می کشد تا واکسن آنفلوآنزا در بدن ایمنی ایجاد کند، دو هفته است، بنابراین باید قبل از آغاز سرما آن را تزریق کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پاسخ به چند پرسش درباره واکسن آنفلوآنزا

پاسخ به چند پرسش درباره واکسن آنفلوآنزا