مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 14:152020-09-28پزشكي

«فابینگ» چیست و چگونه ما را تهدید می کند؟


بنا به تعریف Phubbing عملی است که باعث می شود افراد در محیط های اجتماعی یا خانوادگی به جای توجه به دیگران به تلفن خود نگاه کنند.

مطالعات بسیاری نشان داده اند که فابینگ به روابط اجتماعی افراد آسیب می زند و کودکان را به افسردگی دچار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سواد زندگی نوشت: شاید تا به حال اصطلاح فابینگ را نشنیده باشید اما مطمئن باشید جزیی از زندگی روزانه شماست.

وقتی از سر کار خسته به منزل برمیگردید و سر میز یا سفره شام همسر یا فرزند شما سرش را در گوشی تلفن همراهش کرده و با کلمات مبهم به شما پاسخ می دهد گرفتار فابینگ هستید.

وقتی در مهمانی ها و دورهمی های دوستانه یا فامیلی بعد از سلام و احوالپرسی اولیه هر کس به گوشی همراهش مشغول می شود گرفتار فابینگ هستید.

وقتی که در روابط عاطفی و زناشویی با شریک یا همسر خود به کافه ای رفته اید یا در منزل نشسته اید و یکی از شما مدام گوشی تلفنش را چک می کند گرفتار فابینگ شده اید.

استفاده از تلفن همراه به عنوان بخشی از زندگی مدرن، حتی اگر آزار دهنده باشد ممکن است بی ضرر به نظر برسد اما تحقیقات نشان می دهد که فابینگ می تواند به روابط شما آسیب برساند.

اِما سپپلو ، روانشناس دانشگاه های استنفورد و ییل و نویسنده کتاب مسیر خوشبختی می گوید: هر چند فابینگ به این معنی است که شما از طریق رسانه های اجتماعی یا پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«فابینگ» چیست و چگونه ما را تهدید می کند؟

«فابینگ» چیست و چگونه ما را تهدید می کند؟