مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 13:152020-09-28سياسي

نامه انجمن حمایت از حقوق کودکان به روحانی درباره وضعیت آموزشی


انجمن حمایت از حقوق کودکان در نامه ای خطاب به رییس جمهور ضمن تاکید بر ضرورت استمرار آموزش در شرایط کنونی، خواستار تدوین برنامه ای منسجم تر به منظور جلوگیری از ترک تحصیل کودکان شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این نامه که خطاب به حسن روحانی- رییس جمهوری نوشته شده، آمده است: جناب آقای حسن روحانی- ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، همان گونه که مستحضر هستید، مطابق متن صریح قانون اساسی، برخورداری از آموزش رایگان جزو حقوق اولیه کلیه افراد جامعه بوده و مطابق مفاد پیمان نامه جهانی حقوق کودک که ایران در سال 1372 به آن پیوسته و در حکم قانون داخلی است، برخورداری از آموزش و عدالت آموزشی از حقوق اساسی کودکان است.

تجارب جهانی مبین آن است که عدالت آموزشی در کلیه فرآیندهای اجتماعی و اقتصادی موثر است، تا جایی که از آن به عنوان یکی از عوامل بنیادین در انسجام جامعه و همبستگی اجتماعی نام برده می شود و به همین دلیل نیز در زمره وظایف اصلی دولت ها قرار می گیرد.

در ادامه این نامه آمده است: شیوع کرونا و بدنبال آن مشکلات اقتصادی می تواند شکاف آموزشی را در پی داشته باشد، شکافی که فارغ از اثرات کوتاه مدت آن، پیامدهای مخرب بلندمدت نیز به همراه خواهد داشت.

در همین راستا، از مسئولین حوزه بهداشت و سلامت و آموزش و پرورش انتظار می رود که برای سال تحصیلی جدید به گون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامه انجمن حمایت از حقوق کودکان به روحانی درباره وضعیت آموزشی

نامه انجمن حمایت از حقوق کودکان به روحانی درباره وضعیت آموزشی