مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 10:152020-09-28سياسي

گیلان فاقد تاریخ شفاهی دفاع مقدس است/ نقش مهم مردم در بیان تاریخ شفاهی


نویسنده حوزه دفاع مقدس و استاد دانشگاه گیلان با اشاره به اینکه این استان فاقد تاریخ شفاهی دفاع مقدس است، گفت: اشخاص و وقایع وجه قالب تاریخ شفاهی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امروز (دوشنبه) همزمان با هفته دفاع مقدس نشست مجازی نقد و بررسی کتاب مربع های قرمز خاطرات داستانی حاج حسین یکتا نوشته زینب عرفانیان با حضور محمود رنجبر ، استادیار دانشگاه گیلان و مدرس کارگاه های مختلف آموزشی تاریخ شفاهی ادبیات دفاع مقدس به میزبانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان برگزار شد.

نقش مهم مردم در بیان تاریخ شفاهی محمود رنجبر، منتقد ادبی آثار متعدد در حوزه دفاع مقدس ضمن با بیان اینکه همه ما می توانیم نویسنده تاریخ باشیم و اتفاقات و رویدادهای مهم تاریخی همانند دفاع مقدس را به دیگران منتقل کنیم، اظهار کرد: اتفاقاتی که با آن در طول زندگی مواجه هستیم بخشی از حقیقت تاریخ است و باید حفظ و نگهداری درستی از آن صورت پذیرد.

استادیار دانشگاه گیلان حقیقت را به همانند آیینه شکسته ای توصیف کرد که هر قطعه آن در دست کسی است، تصریح کرد: اگر این قطعات شکسته کنار هم قرار گیرند به حقیقت کامل و جامع خواهیم رسید لذا برای نگارش تاریخ باید به سراغ تاریخ های بریده بریده مردم برویم تا حقیقت را استخراج کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گیلان فاقد تاریخ شفاهی دفاع مقدس است/ نقش مهم مردم در بیان تاریخ شفاهی

گیلان فاقد تاریخ شفاهی دفاع مقدس است/ نقش مهم مردم در بیان تاریخ شفاهی