مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 10:052020-09-28بين الملل

گمانه زنی ها درباره تحرکات آمریکا برای کنار زدن رییس جمهور مستعفی یمن


یک منبع دیپلماتیک یمنی در واشنگتن اعلام کرد، آمریکا قصد دارد «عبد ربه منصور هادی» رییس جمهور دولت مستعفی یمن را کنار بزند و فرد مورد نظر خود را جایگزین وی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، رسانه های محلی یمن و برخی فعالان رسانه ای از تحرکاتی برای پایان دادن به دوره عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن و جایگزین کردن فرد دیگری به جای وی خبر دادند.

بر اساس گزارش وبگاه المشهد الیمنی ، منابع آگاه به نقل از یک منبع دیپلماتیک یمنی در واشنگتن از تلاش های آمریکا در این زمینه خبر دادند و گفتند، دولت آمریکا قصد دارد با کنار زدن هادی، عبدالعزیز جباری رییس حزب موسوم به العداله را جایگزین وی کند.

در ادامه این گزارش آمده، آمریکا دنبال این جایگزینی برای دوره انتقالی است تا زمینه برای انتخابات ریاستی و پارلمانی آماده شود.

المشهد الیمنی در ادامه گزارش کرد، دلیل انتخاب جباری توسط واشنگتن محبوبیت مردمی وی به دلیل مواضع مخالف و انتقادی نسبت به ائتلاف متجاوز به یمن است.

منابع آگاه افزودند، دولت آمریکا جباری را به منظور بررسی بحران یمن با دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا به واشنگتن دعوت کرده و جباری در دیدار با ترامپ و دیگر مقامات کاخ سفید، آنها را در جریان وضعیت یمن قرار داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمانه زنی ها درباره تحرکات آمریکا برای کنار زدن رییس جمهور مستعفی یمن

گمانه زنی ها درباره تحرکات آمریکا برای کنار زدن رییس جمهور مستعفی یمن