مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 08:252020-09-28اقتصادي

آذربایجان غربی رکوردار تولید تخم کدو و آفتابگردان آجیلی کشور


رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: آذربایجان غربی رکوردار تولید تخم کدو و آفتابگردان آجیلی در کشور به شمار می رود و بیش از 15 هزار خانوار روستایی وشهری در استان به طور مستقیم از طریق کشت و فروش تخم کدو و آفتابگردان آجیلی امرار معاش می کنند.

- رسول جلیلی در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: آذربایجان غربی رکوردار تولید تخم کدو و آفتابگردان آجیلی در کشور به شمار می رود و بیش از 15 هزار خانوار روستایی وشهری در استان به طور مستقیم از طریق کشت و فروش تخم کدو و آفتابگردان آجیلی امرار معاش می کنند.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود امسال 39 هزار تن تخم آفتابگردان آجیلی از سطح 23 هزار و 500 هکتار از اراضی زیر کشت این محصول و 20 هزار تن تخم کدو آجیلی از 24 هزار هکتار از مزارع استان برداشت شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تصریح کرد: وجود بزرگترین میدان تخمه و خشکبار خاورمیانه در خوی نشان از اهمیت این شهرستان در تولید و صادرات تخمه های آفتابگردان و کدو در استان دارد و بیش از 85 درصد سطح زیر کشت و تولید این محصولات به ترتیب در شهرستان های خوی، چایپاره ، نقده، سلماس، ارومیه و شوط است.

پیش بینی تولید 59 هزار تن تخم کدوی آجیلی و آفتابگردان از مزارع آذربایجان غربی رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی عنوان کرد:  سطح زیر ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجان غربی رکوردار تولید تخم کدو و آفتابگردان آجیلی کشور

آذربایجان غربی رکوردار تولید تخم کدو و آفتابگردان آجیلی کشور