مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 07:502020-09-28بين الملل

آغاز کاووش یک سد هخامنشی در فارس


مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد از اجرایی شدن طرح کاووش در سد بستان خانی به عنوان یکی از با ارزش ترین آثار شناسایی شده از دوران هخامنشی در شهرستان خرم بید خبر داد.

- ایسنا/فارس مدیر پایگاه میراث جهانی پاسارگاد از اجرایی شدن طرح کاووش در سد "بستان خانی" به عنوان یکی از با ارزش ترین آثار شناسایی شده از دوران هخامنشی در شهرستان خرم بید خبر داد.

افشین ابراهیمی گفت: به دلیل ضرورت ساماندهی سد بستان خانی در منطقه دیدگان شهرستان خرم بید، برنامه ای چند مرحله ای در پایگاه میراث جهانی پاسارگاد تهیه و تدوین شد که گام نخست آن برقراری ایستگاه دائم نگهبانی و کاووش باستان شناسی بقایای ساختار معماری این سد است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از میراث فرهنگی فارس، ابراهیمی با بیان اینکه کاووش در این اثر با مجوز پژوهشکده باستان شناسی برای مدت 45 روز به سرپرستی حمیدرضا کرمی از باستان شناسان پایگاه میراث جهانی پاسارگاد آغازشده است، گفت: در این پژوهش میدانی تلاش خواهد شد پلان و نقشه معماری سازه سد تهیه و ترسیم شود، این کاوش، فهم و دانش ما را در ارتباط با روش ها و شگردهای ساخت سازه موجود به عنوان یکی از بی نظیرترین سازه های آبی هخامنشی افزایش خواهد داد و جای آن را در هنر معماری و مهندسی سازه های هخامنشی بازخواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز کاووش یک سد هخامنشی در فارس

آغاز کاووش یک سد هخامنشی در فارس