مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 07:152020-09-28بين الملل

تحرکات گسترده مقامات عراقی برای مهار موضع آمریکا درباره سفارتش در بغداد


به دنبال هشدارهای آمریکا درباره بستن سفارت خود در بغداد و حمله به گروه های مقاومت به دلیل ادامه حملات موشکی، مقامات عراقی تحرکات گسترده ای را برای ممانعت از هرگونه اقدام آمریکا درباره سفارتش در بغداد اتخاذ کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روزنامه العربی الجدید، منابع سیاسی عراقی اعلام کردند، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و برهم صالح، رییس جمهور عراق و محمد الحلبوسی، رییس پارلمان تماس هایی با طرف آمریکایی برای مهار موضع واشنگتن نسبت به ادامه حملات موشکی به سفارت آمریکا در منطقه الخضراء بغداد توسط گروه های مقاومت و ممانعت از احتمال انتقال سفارت آمریکا به اربیل برقرار کردند.

یک مسئول عراقی گفت: آمریکایی ها به سرعت به دنبال وخیم کردن اوضاع با بستن سفارت یا تعلیق فعالیت آن یا انتقال سفارت به اربیل هستند.

آن ها می گویند اطلاعاتی در دست دارند که نشان می دهد گروه های مقاومت عراق قصد حمله مجدد به سفارت را دارند.

به گفته این مسئول روسای سه قوه عراق تحرکات خود را با این امید آغاز کرده اند که مانع هرگونه تصمیمی از سوی وزارت خارجه آمریکا درباره سفارتش در بغداد شوند.

این مسئول گفت: بستن سفارت به این معناست که آمریکا می خواهد اقدامات جدیدی در پاسخ به حملات مکرر گروه های مقاومت عراق اتخاذ کند و احتمالا شاهد حملات هوایی به مقره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحرکات گسترده مقامات عراقی برای مهار موضع آمریکا درباره سفارتش در بغداد

تحرکات گسترده مقامات عراقی برای مهار موضع آمریکا درباره سفارتش در بغداد