مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 7 مهر 1399 ساعت 06:152020-09-28اقتصادي

حمایت بهزیستی استان مرکزی از 6195 مددجوی ناشنوا وکم شنوا


معاون امورتوانبخشی بهزیستی استان مرکزی از حمایت 6 هزار 6195 مددجوی ناشنوا وکم شنوا توسط این نهاد خبر داد.

- امیرحجت نوروزی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به فرا رسیدن هفته ناشنوایان گفت: هدف از نام گذاری این هفته، ارتقاء فرهنگ ارتباط با ناشنوایان، دانسته هایی از زبان اشاره و آگاهی سیاست مداران و عموم مردم از مشکلاتی است که این قشر با آن رو به رو هستند که در همین راستا اقدامات مختلفی از سوی سازمان بهزیستی صورت گرفته است.

  وی افزود: 6 هزار و 195 مددجوی ناشنوا و کم شنوا از خدمات این اداره کل بهره مند هستندو تعداد 20 نفر وام خود اشتغالی دریافت کرده و 89 توانخواه از خدمات قطعات کاشت حلزون به مبلغ بهره مند شدند.

 معاون امورتوانبخشی بهزیستی استان مرکزی بیان کرد: 312 سمعک و  هزار باطری سمعک نیز در اختیار این عزیزان قرار گرفته است و7 نفر از این مددجویان از کمک هزینه جراحی کاشت حلزون بهره مند شده اند.

این مقام مسئول در خصوص  اقدامات صورت گرفته افزود: توسعه خدمات توانبخشی در کلینیک های تخصصی، ارائه خدمات توانپزشکی، آموزش مهارت های زندگی به ویژه شیوه های ارتباط تلفیقی (لب خوانی و زبان اشاره)، حمایت از برنامه های حرفه آموزی و اشتغال ناشنوایان، اجرای طرح های مختلف توانمند سازی، پرداخت شهریه دانشجویان کم شنوا و ناشنوا، ارائه خد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت بهزیستی استان مرکزی از 6195 مددجوی ناشنوا وکم شنوا

حمایت بهزیستی استان مرکزی از 6195 مددجوی ناشنوا وکم شنوا