مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 07:052020-09-27سياسي

لایحه تجارت فعلی قابل اصلاح نیست/ایراد اصل 74 قانون اساسی به لایحه وارد است


عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: لایحه تجارت فعلی نه تنها لایحه نیست بلکه حتی طرح هم نیست زیرا تشریفات قانونی مربوط به یک طرح را نیز طی نکرده است و اگر این لایحه به عنوان قانون ابلاغ شود، - غلام نبی فیضی چکاب حقوقدان و عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس درباره ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت گفت: ایراد اصل 74 قانون اساسی که شورای نگهبان از لایحه تجارت گرفته است، کاملا درست است زیرا آنچه که مجلس شورای اسلامی تحت عنوان لایحه تجارت به شورای نگهبان فرستاد، هم از نظر شکلی و هم از حهت محتوایی با لایحه ارسالی دولت تفاوت دارد.

لایحه تجارت دولت پس از ارائه به مجلس به اندازه ای دستخوش تغییرات شده که اساساً چیزی از لایحه تجارت به معنای واقعی آن باقی نمانده است.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: مجلس می تواند لایحه ای را که دولت ارائه داده است را با لحاظ برخی تغییرات جزیی و بدون تغییر رویکرد قانونگذاری در مجلس مورد بررسی قرار دهد اما این که مجلس متن جدیدی را به اسم لایجه تجارت دولت تدوین و مورد بررسی قرار دهد اصلا پذیرفته نیست.

*لایحه تجارت محکوم به شکست است فیضی چکاب ادامه داد: لایحه تجارت فعلی نه تنها لایحه نیست بلکه حتی طرح هم نیست زیرا تشریفات قانونی مربوط به یک طرح را نیز طی ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه تجارت فعلی قابل اصلاح نیست/ایراد اصل 74 قانون اساسی به لایحه وارد است

لایحه تجارت فعلی قابل اصلاح نیست/ایراد اصل 74 قانون اساسی به لایحه وارد است