مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 07:002020-09-27اقتصادي

بورس مسکن چیست؟


بورس مسکن یکی از راه های کنترل بازار مسکن است و امیدواریم توسط آن شفاف سازی قیمت ها صورت گیرد البته این امر مستلزم آن است که عرضه و تقاضا در مقابل هم قرار گیرند.

- ایسنا/قزوین یک دکترای مدیریت مالی گفت: بورس مسکن یکی از راه های کنترل بازار مسکن است و امیدواریم توسط آن شفاف سازی قیمت ها صورت گیرد البته این امر مستلزم آن است که عرضه و تقاضا در مقابل هم قرار گیرند.

اگر قرار باشد عرضه ها به 2 بخش تقسیم شود و بخشی از مسکن خارج از بورس عرضه شود راه اندازی بورس مسکن فایده ای برای کشور نخواهد داشت.

میثم باقری کوپایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: عده ای مسکن را دارایی می دانند به همین دلیل این بازار در کنار بازارهای ارز و بورس جزو بازارهایی است که مردم تمایل به سرمایه گذاری در آن را دارند.

وی تشریح کرد: در بازار بورس معمولاً سرمایه گذاران باید ضررهایی را تجربه کرده و از حضور در این بازار ترس داشته باشند به همین جهت باید مطالعه و تحقیق کنند؛ اما این موارد در خصوص بازار مسکن مصداق ندارد و مردم عادت کردند که مسکن خریداری کنند چون همیشه قیمت ها رو به بالا بوده است، در بدبینانه ترین حالت اگر 10 درصد کاهش قیمت در بازار مسکن رخ دهد قیمت ها ثابت می ماند و معاملات به راحتی صورت می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورس مسکن چیست؟

بورس مسکن چیست؟