مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 06:102020-09-27اقتصادي

فاصله 7 میلیون تومانی دستمزد و سبد هزینه ها در مسیر افزایش


آیا مجلس نمی تواند در سطح کلان و به صورت اساسی تر به موضوع معیشت ورود کند: به کالاهای اساسی، ارز دولتی اختصاص دهد؛ جلوی گرانی دلار و رسیدن آن به مرز 30 هزار تومان را بگیرد و دولت را به ارائه خدمات رایگان و پرداخت دستمزدهای اجتماعی مجاب کند؟ - جی پلاس، خط فقر به ده میلیون تومان نزدیک شده است.

حذف ارز دولتی برای کالاهای اساسی، بالا رفتن قیمت کالاهای سرمایه ای مانند زمین و طلا به دنبال گرانی افسارگسیخته ی قیمت ارز و گرانی خدمات ضروری خانوارها، کمینه ی هزینه های زندگی برای یک خانوار چهار نفره را به مرز ده میلیون تومان نزدیک کرده است.

فاصله 7 میلیون تومانی مزد و معیشت ایلنا نوشت؛ در این شرایط، کارگران و بازنشستگان حداقل بگیر که به طور متوسط 70 درصد طبقه ی کارگر ایران را تشکیل می دهند، زیر 3 میلیون تومان دریافتی ماهانه دارند؛ بین سه میلیون تومان دستمزد کارگر حداقل بگیر و خط فقرِ ده میلیون تومانی، یک شکاف عمیق 7 میلیون تومانی وجود دارد که می تواند مشکلات بسیار برای خانوارها به وجود بیاورد؛ یک خانواده کارگری در شرایطی که دستمزدش تکافوی همه ی هزینه های زندگی را نمی کند، اول کالاهای غیرضروری مثل کتاب و مقولات فرهنگی را حذف می کند؛ بعد به دنبال کاستن بیشتر از هزینه ها، پسرفتِ محله ای کرده و به حاشیه نشینی و زیست در گتوهای کم درآمده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاصله 7 میلیون تومانی دستمزد و سبد هزینه ها در مسیر افزایش

فاصله 7 میلیون تومانی دستمزد و سبد هزینه ها در مسیر افزایش