مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 05:352020-09-27اقتصادي

آغاز برداشت فندق در دامغان/ استحصال17 تن محصول از یک باغ


رییس جهاد کشاورزی دامغان از برداشت محصول فندق در سطح اراضی باغی شمال این شهرستان خبر داد و گفت: فندق در کنار پسته می تواند در زمره کشت های مزیت دار در دامغان باشد.

- سید محسن طباطباییان در گفتگو با خبرنگار مهر ، ضمن بیان اینکه برداشت محصول فندق در دامغان آغاز شده است، تاکید کرد: این محصول برای نخستین بار به صورت باغی در کلاته رودبار کشت و خوشبختانه نتیجه خوبی را نیز داده است و می تواند در کنار پسته به دیگر کشت مزیت دار شهرستان بدل شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین بار توسط اسماعیل علی برز در منطقه کلاته رودبار در شمال شهرستان دامغان محصول فندق کشت شد، افزود: این کشاورز فندق را در هفت هکتار باغ خود را کشت و توانست از هر هکتار دو نیم تن محصول بردارد.

رییس جهاد کشاورزی دامغان با بیان اینکه فندق یک محصول مقاوم در مقابل سرما با آب و هوای سردسیری در منطقه رودبار در شمال شهرستان دامغان هم سازگاری و هم بازده اقتصادی بسیار خوبی دارد، ابراز کرد: سه هزار هکتار باغ میوه و 19 هزار هکتار اراضی کشاورزی در دامغان وجود دارد که بیشترین برداشت از باغات میوه در شهرستان دامغان در شهرهای دیباج، کلاته رودبار و روستاهای آستانه، آهوانو و تویه رودبار در شمال شهرستان دامغان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت فندق در دامغان/ استحصال17 تن محصول از یک باغ

آغاز برداشت فندق در دامغان/ استحصال17 تن محصول از یک باغ