مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 6 مهر 1399 ساعت 05:002020-09-27فرهنگي

عروسک هایی که سفیران فرهنگ و هنر تبریز می شوند


عروسک هایی که به دست بانوی تبریزی از دل تاریخ جان گرفته و حیات می یابند، این روزها سفیر فرهنگ تبریز شده و با رنگ و لعاب زیبای خود از سنت های مردم این خطه و کار و پیشه شان می گویند.

- طرح و رنگ لباس این عروسک ها، تفسیری از فرهنگ ریشه دار این خاک دارد؛ و این عروسک ها سفیرانی هستند که تبریز تا به امروز از داشتن آن محروم بوده است.

همه با کارهای دستی مادران خود خاطره ها داریم، مادرانی که روزهای کودکی ما را با کارهای بافتنی و دوختنی دست خود به یادماندنی کرده اند اما شاید ندانیم که همان ها می توانند جاذبه فرهنگی برای دیگر فرهنگ ها باشند.

هنر دستی که طرح، رنگ و شکل و شمایل آن چه در قالب لباس باشد و چه عروسک، برگرفته از ریشه های فرهنگی است که مختص هر شهر و کشوری است؛ هنری که گرچه در دنیای مدرن به دنبال عرضه آن به صورت خارق العاده به جهانیان هستیم، اما در کمال ناباوری در تعامل میان فرهنگ ها در می یابیم که همان هنر اصیل بیشتر مورد پذیرش قرار می گیرد.

مریم فکردار مادر جوانی است که برای نخستین بار غریزه و مهر مادرانه اش وی را به کار عروسک سازی کشانده است، اما اتفاقات به نحوی پیش رفت که عروسک سازی به دغدغه اصلی اش تبدیل شد.

او اکنون عروسک هایی می سازد که سفیر فرهنگ و هنر تبریز است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عروسک هایی که سفیران فرهنگ و هنر تبریز می شوند

عروسک هایی که سفیران فرهنگ و هنر تبریز می شوند