مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 17:152020-09-26اجتماعي

آغاز طرح مقابله با کوخه نشینان در فصل بازگیری


رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان از آغاز اجرای طرح مقابله با کوخه نشینان همزمان با فصل بازگیری خبر داد.

- رحیم مجدمی با اشاره به آغاز اجرای طرح مقابله با کوخه نشینان همزمان با فصل بازگیری در شادگان، اظهار کرد: این طرح که از اوایل شهریورماه آغاز شده است، تا اولین باران پاییزی در حوالی آذرماه ادامه می ‏یابد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از اداره کل محیط زیست خوزستان، وی افزود: کوخه نشینی نوعی روش برای صید پرندگان شکاری است.

در این روش، جلوی کوخه سه رشته تور پهن می شود و شخص کوخه نشین با قرار گرفتن در این گودال و طعمه قرار دادن پرندگانی نظیر کبوتر و قمری، اقدام به جلب پرندگان شکاری مانند بالابان و بحری کرده و پرنده گرفتار در تور را صید می کنند.

مجدمی بیان کرد: شاهین، بحری و بالابان عمده گونه‎های هدف کوخه‎‏نشینان است و در صورت مشاهده متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی گفت: زنده گیری پرندگان شکاری به طور عمده با هدف قاچاق به کشورهای خلیج فارس انجام می شود که با اقدام‎های حفاظتی، این کار در چند سال گذشته به حداقل رسیده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شادگان افزود: همه ساله در این فصل، با برنامه ریزی مدون و دقیق برای مقابله با کوخه نشینی در شادگان، محیط بانان به صورت شبانه روزی به حفاظت از تنوع زیستی می پردازند و همه تلاش این یگان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز طرح مقابله با کوخه نشینان در فصل بازگیری

آغاز طرح مقابله با کوخه نشینان در فصل بازگیری