مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 13:252020-09-26اقتصادي

برداشت 117 هزار تن برگ سبز چای در سال جاری


سرپرست معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: طی سال جاری با وجود سرمای اول فصل و تاخیر 10 روزه در عملیات برداشت، تاکنون 117هزار و 126 تن برگ سبز چای برداشت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمد علی طهماسبی، در رابطه با میزان برداشت برگ سبز چای اظهار کرد: برداشت برگ سبز چای از 25 هزار هکتار باغات چای گیلان و مازندران با 50 هزار خانوار چایکار هر ساله از اول اردیبهشت آغاز و تا پایان مهر ادامه پیدا می کند.

سرپرست معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: طی سال جاری باوجود سرمای اول فصل و تأخیر 10 روزه در عملیات برداشت، تاکنون 117126 تن برگ سبز چای شامل 51 درصد درجه یک و 49 درصد درجه دو برداشت و عملیات خرید تضمینی در 161 کارخانه انجام گرفته است.

وی حمایت های دولت را در افزایش تولید برگ سبز چای مؤثر دانسته و خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های وزارتی و حمایت های به موقع دولت از جمله تخصیص به موقع منابع، افزایش بهای برگ سبز چای و جلوگیری از قاچاق چای و مهم تر از همه انتقال چای از گروه یک به گروه دو و تخصیص ارز نیمایی برای واردات چای خارجی که منجر به حفظ تراز تجاری چای تولیدی داخل نسبت به چای خارجی گردید، نقش اساسی در این روند داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 117 هزار تن برگ سبز چای در سال جاری

برداشت 117 هزار تن برگ سبز چای در سال جاری