مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 10:252020-09-26حوادث

وقتی مرگ «روناک» با قصور پزشکی آسان و صدور رأی برای پزشک سخت است


اراک.

11 شهریور ماه سال 1397 بود که بر اثر قصور یک دندانپزشک، دخترکی خردسال به نام روناک در آستانه سومین بهار زندگیش همچون گلی پرپر شد و برای همیشه از میان خانواده اش پر کشید.

هنوز چند ماه از مرگ روناک نگذشته بود و همان پزشک که قصور پزشکی اش در مرگ روناک صد درصد به تایید مراجع ذی ربط رسیده بود، بر اثر اشتباهی دیگر امیرعلی را هم به کما فرستاد و باعث معلولیت مغزی پسر بچه ای چهار ساله شد.

دو سال از آن حادثه تلخ می گذرد، اما هنوز صدور رأی برای پزشکی که قصورش در هر دو حادثه محرز و مشخص شده، در نظام پزشکی با ابهاماتی همراه است که به گفته مادر روناک از مرگ فرزند  دردناک تر است.

 در حکم صادره از سوی هیات بدوی انتظامی پیرامون پرونده امیرعلی آمده بود: قصور در درمان منتهی به آسیب سیستم عصبی مرکزی امیرعلی ترابی محرز و با استناد به ماده 3 بند ت ماده 22 آیین نامه انتظامی رسیدگی به تخلفات صنفی و حرفه ای شاغلین حرفه ای پزشکی و وابسته در سازمان نظام پزشکی و بند ز تبصره 1 ماده 28 قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1383.

8.

16 مجمع تشخیص مصلحت نظام و تکرار قصور از سوی پزشکی یاد شده حکم به محکومیت نامبرده به محرومیت دائم از اشتغال به حرفه های پزشکی و وابسته در تمام کشور صادر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی مرگ «روناک» با قصور پزشکی آسان و صدور رأی برای پزشک سخت است

وقتی مرگ «روناک» با قصور پزشکی آسان و صدور رأی برای پزشک سخت است