مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 10:252020-09-26اقتصادي

اولین اقامتگاه بوم گردی روستای هدف گردشگری هزاوه افتتاح شد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: همزمان با اولین روز گرامیداشت هفته گردشگری اقامتگاه بوم گردی هزار آبه در روستای هزاوه شهرستان اراک افتتاح شد.

-  مصطفی مرزبان  در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: همزمان با اولین از هفته گردشگری  اقامتگاه  بوم گردی  هزار آبه در روستای هزاوه شهرستان اراک افتتاح شد که این اقامتگاه با مساحت 327 متر و 3 سویت اقامتی ظرفیت اقامت همزمان 15 نفر را دارد.

  وی افزود: اقامتگاه بوم گردی هزار آبه با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد ریال زمینه اشتغال 3 نفر را فراهم آورده است.

   مرزبان در ادامه افزود: بی شک انتخاب شعار سازمان جهانی گردشگری با نام گردشگری و توسعه روستایی تعیین شده است تا از ظرفیت های بی بدیل و منحصر به فرد روستاها در ایجاد توسعه اقتصادی و فراهم آوردن فرصت هایی در خارج از شهرهای بزرگ استفاده شود.

   مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان داشت: همان طور که گردشگری روستایی تقاضا برای هنرهای دستی و دیگر فعالیت هایی را که به نیروی کار بیشتر نیاز دارند، بالا می برد به همان اندازه هم گردشگرانی را خارج از فضای اقتصاد روستا جذب می کند که از یک طرف شرایطی را برای بازسازی سکونت گاه های روستایی که خالی از سکنه شده اند فراهم می آورد و مهاجرت معکوس ایجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین اقامتگاه بوم گردی روستای هدف گردشگری هزاوه افتتاح شد

اولین اقامتگاه بوم گردی روستای هدف گردشگری هزاوه افتتاح شد