مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 09:052020-09-26بين الملل

آمریکا بزرگترین صادرکننده و عربستان بزرگترین وارد کننده سلاح در منطقه


بنا بر جدیدترین پژوهش مرکز سیاست های بین المللی، آمریکا در صدر کشورهای صادرکننده سلاح به غرب آسیا و شمال آفریقا قرار دارد و عربستان نیز در صدر کشورهای وارد کننده این تسلیحات است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، کشورهای خاورمیانه از مهمترین کشورهای وارد کننده سلاح به شمار می آیند و طی سالهای گذشته تاکنون، به دلیل درگیری ها و جنگ های داخلی، دولت و طرف های غیر دولتی در این کشورها به خرید انواع سلاح روی آوردند.

به نوشته پایگاه خبری الفرات ، در یک پژوهش جدید که مرکز سیاست های بین المللی انجام داد، آمار و اطلاعاتی درباره میزان سلاح های صادر شده از سوی قدرتهای جهانی به خاورمیانه و شمال آفریقا از سال 2015 تا 2019 و نیز بیشترین وارد کنندگان این تسلیحات مشخص می شود.

بر اساس این پژوهش، ایالات متحده با اختصاص 48 درصد از نسبت سلاح های صادر شده به خاورمیانه و شمال آفریقا، در صدر کشورهای صادرکننده اسلحه قرار می گیرد.

پس از آن، روسیه با 17 درصد، فرانسه با 11 درصد، بریتانیا و آلمان  با 5 درصد در رده های بعدی قرار می گیرند.

بنا بر این گزارش، طی سالهای 2015 تا 2019 میلادی، این 5 کشور 85 درصد سلاح های صادر شده به خاورمیانه و شمال آفریقا را به خود اختصاص داده اند و چین تنها 3 درصد این سلاح ها را صادر کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا بزرگترین صادرکننده و عربستان بزرگترین وارد کننده سلاح در منطقه

آمریکا بزرگترین صادرکننده و عربستان بزرگترین وارد کننده سلاح در منطقه