مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 08:352020-09-26سياسي

نسخه خطی «شرح الدروس الشرعیه» توسط کتابخانه ملی خریداری شد


کتاب خطی «شرح الدروس الشرعیه» از نفایس شیعه که بیش از 300 سال پنهان بوده، در راستای حفظ و نگهداری از میراث مکتوب ایران و اسلام توسط کتابخانه ملی ایران خریداری شد.

- کتاب خطی شرح الدروس الشرعیه از نفایس شیعه که بیش از 300 سال پنهان بوده، در راستای حفظ و نگهداری از میراث مکتوب ایران و اسلام توسط کتابخانه ملی ایران خریداری شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید منصور طباطبایی بهبهانی - مصحّح، کتاب شناس و فهرست نگار به تشریح جزییات و ویژگی های نسخه خطی شرح الدروس الشرعیه که به تازگی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی خریداری شده است، پرداخت.

دانشیار گروه ادبیات دانشگاه تهران گفت: یکی از کتب خطی بسیار نفیس که به همت کمیته خرید کتابخانه ملی خریداری شد، نسخه خطی شرح الدروس الشرعیه به قلم فاضل محمد جواد است که مولف این کتاب از شاگردان مقرب شیخ بهایی بوده و این نسخه خطی نیز به خط مولف است.

طباطبایی افزود: نسخه خطی شرح الدروس الشرعیه از نفایس شیعه و متعلق به سده 11 هجری قمری است و آخرین گزارشی که از این کتاب آمده از میرزا عبدالله افندی در کتاب ریاض العلماء بوده است و مربوط به بیش از 300 سال قبل می شود و پس از آن درباره این نسخه خطی در هیچ منبعی صحبتی به میان نیامده و این کتاب به نوعی سه قرن پنهان بوده و حتی آقابزرگ تهرانی صاحب الذریعه نیز آخرین ار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نسخه خطی «شرح الدروس الشرعیه» توسط کتابخانه ملی خریداری شد

نسخه خطی «شرح الدروس الشرعیه» توسط کتابخانه ملی خریداری شد