مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 07:102020-09-26بين الملل

ارتش در هفته اول جنگ تحمیلی چگونه عراق را زمینگیر کرد؟


سرهنگ ستاد قاسم اکبری مقدم پژوهشگر سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داد، از ارتش جمهوری اسلامی ایران و زمین­گیر کردن ارتش رژیم بعث عراق در هفته اول جنگ تحمیلی نوشت.

- سرهنگ ستاد قاسم اکبری مقدم پژوهشگر سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داد، از ارتش جمهوری اسلامی ایران و زمین­گیر کردن ارتش رژیم بعث عراق در هفته اول جنگ تحمیلی نوشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در این یادداشت می خوانیم: در شهریور 1359 برخوردهای متعددی بین نیروهای ایران و عراق در مناطق مرزی روی داد، از جمله­: افزایش و تجاوز هوایی به نحو چشم گیری مشاهده گردید، فعالیت جاده سازی به پشت مرزهای مشترک، جلو آوردن توپخانه­ ها به طرف ایران به منظور اقدامات ثبت تیر با گلوله های دودزا و فسفر سفید در طول مرز، حکایت از این داشت که بعثی­ های عراق در تدارک تعرض گسترده­ای­ به شمار می روند.

به دنبال اشغال ارتفاعات میمک در اوایل شهریور ماه1359توسط رژیم بعثی عراق، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران به لشکر 81 زرهی ابلاغ نمود گروه رزمی 217 تانک اعزام شده به منطقه صالح­آباد و محور سرنی- میمک حرکت نماید و پاسگاه ­های اشغال شده را تصرف نموده و نیروهای عراق را عقب براند، اما نیروهای عراقی تا ساعات آخر روز، دش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتش در هفته اول جنگ تحمیلی چگونه عراق را زمینگیر کرد؟

ارتش در هفته اول جنگ تحمیلی چگونه عراق را زمینگیر کرد؟