مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 07:052020-09-26بين الملل

وزارت خارجه چین ادعاهای اندیشکده استرالیایی درباره تخریب مساجد سین کیانگ را رد کرد


وزارت امور خارجه چین ادعاهای یکی از اندیشکده های استرالیایی مبنی بر اینکه پکن هزاران مسجد در منطقه سین کیانگ را تخریب کرده، رد کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 24 هزار مسجد در این منطقه وجود دارد که تعداد آنها بیشتر از مساجد موجود در بسیاری از کشورهای مسلمان است.

- وزارت امور خارجه چین ادعاهای یکی از اندیشکده های استرالیایی مبنی بر اینکه پکن هزاران مسجد در منطقه سین کیانگ را تخریب کرده، رد کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 24 هزار مسجد در این منطقه وجود دارد که تعداد آنها بیشتر از مساجد موجود در بسیاری از کشورهای مسلمان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، موسسه سیاست استراتژیک استرالیا روز پنجشنبه گزارشی را منتشر کرد که برآورد می کند حدود 16 هزار مسجد در منطقه سین کیانگ در نتیجه سیاست های دولت پکن به ویژه از سال 2017 میلادی تخریب و یا دچار خسارت شده اند.

این برآورد با استفاده از تصاویر ماهواره ای و برمبنای نمونه آماری 900 مکان مذهبی پیش از سال 2017 میلادی از جمله مساجد، معابد و مکان های مقدس حاصل شده است.

در گزارش این اندیشکده آمده است: دولت چین یک کمپین نظام مند و تعمدی برای بازنویسی میراث فرهنگی منطقه خودمختار اویغورنشین سین کیانگ آغاز کرده تا این سنت های فرهنگی بومی را تابع ملت چینی کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزارت خارجه چین ادعاهای اندیشکده استرالیایی درباره تخریب مساجد سین کیانگ را رد کرد

وزارت خارجه چین ادعاهای اندیشکده استرالیایی درباره تخریب مساجد سین کیانگ را رد کرد