مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 06:352020-09-26اقتصادي

منطقه آزاد چابهار برآمده از یک سند توسعه منطقه ای است


منطقه آزاد چابهار، اولین منطقه آزادی است که برآمده از یک سند توسعه منطقه ای است، در سند توسعه محور شرق، اصلی ترین مأموریت شرق کشور ، - عبدالرحیم کردی در گفت و گو با خبرنگار فارس در چابهار، اظهار کرد: چابهار به عنوان پشتیبان و مرکز توسعه ای برای شرق کشور در سند توسعه محور شرق تعریف شده و برای اینکه به عنوان موتور محرک بتواند ایفای نقش کند، پیش بینی شده در سال 62-63 در چابهار منطقه آزاد تجاری- صنعتی شکل بگیرد.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار افزود: منطقه آزاد چابهار، اولین منطقه آزادی است که برآمده از یک سند توسعه منطقه ای است، در سند توسعه محور شرق، اصلی ترین مأموریت شرق کشور ، حمل ونقل و ترانزیت و تجارت و بازرگانی است.

وی تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد چابهار برای تحقق آن پیشنهاد شده است برای دستیابی به هر دو هدف، نیازمند ورودی قوی در آب های گرم و ایجاد زیرساخت های ارتباطی مناسب به سمت شمال بودیم که پروژه راه آهن، جاده و بندر با همین هدف آن زمان پیش بینی شده بود.

بنابراین پروژه هایی به این منظور، در راستای طرح توسعه محور شرق پیش بینی و عملیاتی شدند.

وی با اشاره به اینکه آنچه امروز چابهار را به لحاظ اقتصادی دارای توجیه اقتصادی بیشتری کرده، تغییر آرایش اقتصادی منطقه است،ادامه داد: به دلیل اینکه اکنون قیمت تمام شده کالا بر مبنای تکنول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه آزاد چابهار برآمده از یک سند توسعه منطقه ای است

منطقه آزاد چابهار برآمده از یک سند توسعه منطقه ای است