مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 5 مهر 1399 ساعت 05:252020-09-26اقتصادي

تسخیر بازار سراوان توسط اتباع خارجی در نبود نظارت مسئولان


تسخیر بازار توسط اتباع خارجی در شهرستان مرزی سراوان در شرایطی که نرخ تورم و و رکود از جمله دغدغه های مهم این روزهای کشور است به یک معضل جدی برای بازاریان محلی تبدیل شده است.

- خبرگزاری مهر - گروه استان ها، فرشته بامری: شهرستان سراوان واقع در شرق استان سیستان و بلوچستان بیش از 23 هزار و 880 کیلومتر مربع وسعت دارد و از شمال غرب به شهرستان خاش، از غرب به ایرانشهر، از شرق و جنوب شرقی به کشور پاکستان و قسمتی از جنوب آن به شهرستان سرباز محدود می شود.

شهرستان سراوان همچنین 384 کیلومتر مرز مشترک با کشور پاکستان دارد و ارتفاع آن از سطح دریا 1165 متر است و در منتهی الیه شرقی ترین نقطه کشور واقع است و به زادگاه خورشید ایران شهرت دارد.

در شرایطی که این روزها نرخ تورم و خروج از رکود از جمله چالش های بازار در کشور است اینجا یعنی در شهرستان مرزی سراوان، تسخیر بازار توسط افاغنه به یک معضل جدی برای کسبه آن تبدیل شده است معضلی که بازاریان محلی را از چرخه توزیع خارج و بیکاری را در منطقه تشدید کرده است.

البته این موضوع مربوط به یک یا دوسال گذشته نیست و حدود 8 سال است که مردم این منطقه به جای خرید از بومی ها از کسبه بیگانه و خارجی ها خرید می کنند و این مسئله سبب شده تا درآمدی که باید به جیب محلی ها برود نصیب اتباع خارجی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تسخیر بازار سراوان توسط اتباع خارجی در نبود نظارت مسئولان

تسخیر بازار سراوان توسط اتباع خارجی در نبود نظارت مسئولان