مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 15:102020-09-25بين الملل

شلاق، چوب و باتون/ روایت مهاجران از خشونت پلیس رومانی


رادوس دوروویچ، مدیر یکی از مراکز حفاظت از پناهندگان می گوید فشارهای غیرقانونی و رفتارهای خشونت آمیز ماموران رومانی «بیشتر و خونین تر» شده است - آنها برای کارکنان این سازمان غیردولتی شرح دادند که چگونه نیروهای مرزی رومانی آنها را با خشونت به صربستان عقب رانده‌اند.

یکی از مهاجران که یکی از پاهایش نیز قطع شده بود، مرزبانان رومانی را متهم کرد که با همان چوب زیر بغلش به ضرب و جرح او پرداخته‌اند.

چنین رفتارهای خشونت آمیزی تنها علیه این هفت پناهجو انجام نشده بود؛ گروه دیگری از پناهجویان که از مسیر ترکیه، یونان و آلبانی خود را به مرز رومانی رسانده بودند نیز تجربه مشابهی را شرح دادند.

این پناهجویان هنگام تلاش برای عبور از مرز رومانی، توسط دوربین‌های حرارتی شناسایی و توسط پلیس مرزی رهگیری شده و درنهایت از سوی مرزبانان با شلاق مورد ضرب و جرح قرار گرفته‌ بودند.

آنها می‌گفتند که اگرچه پیش از آن نیز توسط پلیس مجارستان با چوب مورد ضرب و جرح قرار گرفته بودند، اما هرگز شلاق نخورده بودند.

یکی از پناهجویان نیز در اثر ضربات شلاق تقریباً چشم خود را از دست داد.

این شکایت‌ها از جمله گزارش‌های دردناکی است که اسناد آنها توسط سازمان‌های غیردولتی مختلف در مرز صربستان و رومانی جمع آوری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شلاق، چوب و باتون/ روایت مهاجران از خشونت پلیس رومانی

شلاق، چوب و باتون/ روایت مهاجران از خشونت پلیس رومانی