مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 4 مهر 1399 ساعت 09:552020-09-25سياسي

نقض حریم کارونسرای صفوی


از چهار ایوانِ کاروانسرا، ایوان شرقی اش را در گذشته تعریض کرده و به خیابان تبدیل کرده اند، اما با مرمت سه ایوان دیگر، هر حجره را به قانون همیشگی خودشان اجاره می دهند؛ - حجره های کاروانسرای شاه عباسی در محله سرتخت شهرری، در خیابان بازارچه حرم و در حریمِ حرمِ شاه عبدالعظیم حسنی (ع).

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، با وجود ثبت ملی بودن این کاروانسرا و ارزشی که در وصفِ قرار گرفتن آن در این محوطه می گویند، هر چند کاربری انباری بودن حجره ها را از آن ها گرفته اند، اما ساختِ آپارتمان های بلندقدتر از شاه نشین های هر ایوان، قدری این توصیف ها را متناقض با اصلِ آن چیزی که دیده می شود، نشان می دهد.

هر چند پوسته طاقِ ایوان شرقی را در عملیات بهسازی سال 1396 احیا کردند، اما با توجه به چیزی که از بیرونِ کاروانسرا و پشتِ نرده های ورودی می توان به چشم دید، چند نقطه از ورودی حجره ها کور شده و فقط پنجره ای کوچک راه را به بیرون باز می کند.

حجره های کاروانسرا که به کوچه زنگنه در محله سرتخت باز می شوند کاروانسرا تا میانه های کوچه زنگنه امروزی هم کشیده می شود، کوچه ای که مغازه های آن همه وامدار این بنای تاریخی اند که راه را از بیرون برای آن ها باز نگه داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقض حریم کارونسرای صفوی

نقض حریم کارونسرای صفوی