مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 3 مهر 1399 ساعت 06:402020-09-24اقتصادي

خانیکی: «گفت وگوی تمدن ها» با استقبال جهانی مواجه شد/ ایران کمترین بهره را از آن برد


جای تأسف بسیار دارد که ما به تجربه ایرانی گفت وگوی فرهنگ ها و تمدن ها کم بها دادیم و به عبارت دیگر تحت تأثیر رقابت ها و حتی ستیزهای سیاسی داخلی، - از سرمایه ای که برای ایران و فرهنگ ایرانی-اسلامی به اعتبارِ طرح و اقبال از ایده گفت وگوی فرهنگ ها و تمدن ها فراهم شد، آنچنان که می شد بهره نگرفتیم و آن را وجه المنازعه قرار دادیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ به نقل از ایلنا، مدیر گروه مطالعات ارتباطی دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: عقیده دارم که ارزش و شأن ایده گفت وگوی تمدن ها و توجهی که در سطح جهان به آن شد بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می شود، اما متاسفانه شاید بتوان گفت کشوری که به دلیل رقابت های ناصواب سیاسی کمتر از آن بهره برد، خودِ ایران بود.

بیش از دو دهه پیش و در چنین روزهایی بود که جهان در حوزه روابط بین الملل با ایده جدید و متفاوتی مواجه شد، آن روزها و سال ها نظریه برخورد تمدن ها ساموئل هانتینگتون نظریه پرداز آمریکایی بود که در محافل آکادمیک و سیاسی جهان نقل و بررسی می شد، نظریه ای که در آن هانتینگتون خبر از روند حرکت جهان به سوی برخورد میان تمدن ها می داد.

اما در چنین شرایطی این رییس جمهوری ایران بود که در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از لزوم گفت وگو میان تمدن ها و فرهنگ ها به جای برخورد سخن گفت و توجه سیاستمداران و اندیشه ورزان ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانیکی: «گفت وگوی تمدن ها» با استقبال جهانی مواجه شد/ ایران کمترین بهره را از آن برد

خانیکی: «گفت وگوی تمدن ها» با استقبال جهانی مواجه شد/ ایران کمترین بهره را از آن برد