مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 2 مهر 1399 ساعت 07:052020-09-23اقتصادي

پیش بینی برداشت بیش از 35 هزار تن انگور در شاهرود


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از کاهش میزان انگور تولیدی این شهرستان به علت سرمازدگی و تگرگ خبر داد و گفت: پیش بینی می شود 35 هزار و 790 تن محصول انگور از باغات شهرستان شاهرود برداشت شود.

- علی اصغر حجی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شاهرود با بیان اینکه برداشت انگور از سطح سه هزار و 579 هکتار از باغات انگور شهرستان شاهرود آغاز شد، اظهار کرد: به علت سرمازدگی و تگرگ میزان تولید انگور شهرستان به نصف کاهش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود از خلیلی، یاقوتی و پرلت به عنوان مهم ترین ارقام انگور این شهرستان نام برد و افزود: ارقام انگور میان رس شامل عسگری، لعل، شاهانی، صاحبی و کشمشی و ارقام دیررس شامل سفید فخری، سرخ فخری (شاهرود) و ریش بابا است.

حجی اضافه کرد: برداشت انگور از سطح باغات این شهرستان از اواسط تیرماه با ارقام زودرس شروع و تا پایان مهرماه با ارقام دیررس ادامه دارد.

وی با بیان اینکه برنامه های متعددی برای افزایش راندمان تولید و کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی این شهرستان پیگیری می شود تصریح کرد: احداث باغات نوین برای کاهش بیماری ها و آفات باغی، برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی، رعایت توصیه های تغذیه ای مناسب برای ماندگاری بالای میوه و بازار رسانی مناسب، اصلاح روش های آبیاری و استفاده از سامانه های نوین آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت بیش از 35 هزار تن انگور در شاهرود

پیش بینی برداشت بیش از 35 هزار تن انگور در شاهرود