مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 21:402020-09-22اجتماعي

راه اندازی مرکز تحقیقات تکثیر و نگهداری گورخر ایرانی در پارک ملی کویر گرمسار


مدیرکل محیط زیست استان سمنان از افتتاح سایت جدید مرکز تحقیقات، تکثیر و نگهداری گورخر ایرانی در پارک ملی کویر و انتقال گورهای سایت موقت قبلی به این مرکز خبر داد.

- امیر عبدوس در همین ارتباط اظهار کرد: این مرکز یک مرکز تکثیر،نگهداری و رهاسازی کاملا استاندارد است و گورخرهای ایرانی از سایت قبلی به آن منتقل شدند.

وی با اشاره به استانداردهای جهانی سایت های نگهداری و تکثیر حیات وحش افزود: یک مرکز تکثیر،نگهداری و رهاسازی استاندارد جدا از استانداردهای حفاظتی به گونه ای طراحی می شود که کلیه مراحل از انتقال و قرنطینه تا نگهداری، تکثیر و رهاسازی بدون استفاده از بیهوشی انجام شود مدیرکل محیط زیست استان سمنان تعداد گورخرهای منتقل شده به این مرکز را 12 راس اعلام و اضافه کرد: سازمان حفاظت زیست در این طرح به دنبال تکثیر در اسارت این گونه جانوری است.

وی با بیان اینکه پارک ملی کویر در گذشته زیستگاه گورخر ایرانی بوده تصریح کرد: جمعیت گورخرهای ایرانی در حال حاضر حدود هزار راس برآورد شده و ایجاد این مرکز گام مهمی در تکثیر و افزایش جمعیت این گونه است.

وی با اشاره به اهمیت این گونه ایرانی خاطرنشان کرد: براساس تحقیقات از هر سه کره تنها یک کره زنده می ماند و از همین رو این مرکز تکثیر در اسارت از اهمیت مضاعفی برخوردار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی مرکز تحقیقات تکثیر و نگهداری گورخر ایرانی در پارک ملی کویر گرمسار

راه اندازی مرکز تحقیقات تکثیر و نگهداری گورخر ایرانی در پارک ملی کویر گرمسار