مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 12:252020-09-22سياسي

بیمه بیکاری هم سیستمی و غیر حضوری می شود


مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی برضرورت اصلاح قانون بیمه بیکاری که نمی تواند در شرایط بحرانی و حوادث غیرمترقبه پاسخگوی متقاضیات باشد تاکید کرد و گفت: - زیرساخت غیرحضوری شدن فرایند بیمه بیکاری فراهم شده که با رفع نواقص جزیی، می توانیم شاهد راه اندازی این سیستم باشیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی شکوری در سومین وبینار تخصصی حمایت از بیمه شدگان بیکار شده سازمان تامین اجتماعی در مواجهه با کرونا که توسط موسسه عالی پژوهش تامین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به چالش های پیش روی صندوق بیمه بیکاری گفت: از یک منظر مزایای صندوق بیمه بیکاری در وضع موجود به صورت سخاوتمندانه ارائه می شود؛ شرایط برقراری نسبتا آسانی دارد و مدت بهره برداری آن طولانی است و بعضا تا 60 سالگی هم پرداخت می شود.

وی افزود: معافیت پرداخت از حق بیمه، معافیت مالیاتی و .

نیز وجود دارد و ما هم الزام قانونی داریم که اگر میانگین 90 روز آخر حقوق بگیری فرد را محاسبه کنیم و عدد آن زیرحداقل حقوق باشد، باید ماده 111 قانون کار را اعمال و حداقل دستمزد را رعایت کنیم.

مدیرکل امور بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه اما در مصوبه ستاد کرونا، رقم مقطوعی برای متقاضیان پرداخت شد که با قانون بیکاری مصوب سال 69 متفاوت بود گفت: در قانون بیمه بیکاری بعضا افراد چند سال مقرری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیمه بیکاری هم سیستمی و غیر حضوری می شود

بیمه بیکاری هم سیستمی و غیر حضوری می شود