مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 11:552020-09-22بين الملل

دیوار دفاعی گرگان با نام «اسکندر» ثبت جهانی می شود


مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس گفت: مهمترین منظر هیدرولیک دفاعی کشور به نام «دیوار دفاعی اسکندر» یا «گرگان» ثبت جهانی می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گنبدکاووس، عبدالمجید نورتقانی ظهر امروز در دیدار با استفانو د سانتوس مدیرعامل موسسه گردشگری آتلانتید ایتالیا و مسئول همکاری بین المللی گردشگری اتحادیه اروپا اظهار کرد: مهمترین منظر هیدرولیک دفاعی در کشور دیوار دفاعی اسکندر (گرگان) است که از دریای خزر تا کوه های گلیداغ در مراوه تپه امتداد داشته و سومین دیوار دفاعی جهان است.

وی تصریح کرد: پرونده این دیوار با نام دیوار اسکندر آماده برای ثبت جهانی است تا بتوانیم این اثر بی نظیر را حفظ و حراست و به جهانیان معرفی کنیم.

مدیر پایگاه میراث جهانی گنبدقابوس با اشاره به پیشینه برج قابوس تصریح کرد:گنبدقابوس و دشت گرگان دارای پیشینه بسیار کهن از دوره ساسانیان است و با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های آن برای بشریت معرفی نشده است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین ثبت آثار باستانی در این حوزه بوده به گونه ای که در شعاع 15 کیلومتری گنبدقابوس بیش از 100 اثر ثبت ملی شده است.

* پیشنهاد خواهرخواندگی گنبدکاووس با یکی از شهرهای ایتالیا نورتقانی گفت: شهر تاریخی جرجان سومین شهر علمی و صنعتی قرن سوم و چهارم بوده و سیل 1398 منجر شد تا باور کنیم در این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیوار دفاعی گرگان با نام «اسکندر» ثبت جهانی می شود

دیوار دفاعی گرگان با نام «اسکندر» ثبت جهانی می شود