مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 11:002020-09-22اقتصادي

بازار اوراق تسه فراموش سامان نیافت/ نرخ به بالای 80 هزارتومان صعود کرد


اگرچه طبق وعده، محدودیت های جدیدی برای معاملات اوراق تسهیلات مسکن اجرایی شده اما این محدودیت ها نتوانسته مانع جولان سفته بازان و تعدیل قیمت این اوراق شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، پس از آنکه در ماه های خرداد و تیر ماه امسال، با ورود سفته بازان به بازار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن ، قیمت این اوراق تا 88 هزار تومان هم افزایش یافت، امیر هامونی مدیرعامل فرابورس تیرماه امسال از تدوین برنامه ای برای افزایش محدودیت های خرید و فروش این ابزار نوین بازار سرمایه از جمله احتمال کاهش دامنه نوسان این اوراق و طرح این برنامه جدید در شورهای عالی بورس و پول و اعتبار خبر داد.

هامونی هم سفته بازی در بازار تسه را تأیید کرده و گفته بود: اوراق تسهیلات مسکن، ابزاری برای خرید و فروش حق تقدم وام مسکن است و صرفاً افرادی که نیاز فوری به دریافت وام مسکن دارند، باید این اوراق را خریداری کنند؛ اما با افزایش ارزش بازار سرمایه در آخر بهار و ابتدای تابستان امسال و با توجه به کمبود نمادهای معاملاتی ارزشمند، سوداگران اوراق تسهیلات مسکن را ابزاری برای خرید و فروش های بورسی خود قرار دادند.

پس از طرح شایعه احتمال کاهش دامنه نوسان اوراق تسهیلات مسکن، قیمت هر برگه تسه در بازار فرابورس به کمتر از 60 هزار تومان هم کاهش یافت؛ اما مجدداً با سقوط شا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار اوراق تسه فراموش سامان نیافت/ نرخ به بالای 80 هزارتومان صعود کرد

بازار اوراق تسه فراموش سامان نیافت/ نرخ به بالای 80 هزارتومان صعود کرد