مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 07:552020-09-22بين الملل

ترکیه: ارمنستان از بازی با آتش دست بردارد


پس از کشته شدن یک سرباز جمهوری آذربایجان در حمله ای برون مرزی، وزارت دفاع ترکیه به ارمنستان هشدار داد که با آتش بازی نکند.

- پس از کشته شدن یک سرباز جمهوری آذربایجان در حمله ای برون مرزی، وزارت دفاع ترکیه به ارمنستان هشدار داد که با آتش بازی نکند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، این وزارتخانه در حساب توییتری خود نوشت: ارمنستان که به صورت غیرقانونی قره باغ علیا را اشغال کرده، حالا آتش بس در منطقه تووز را نقض و اقدام به کشتن یک سرباز جمهوری آذربایجان کرده است.

به نوشته آناتولی، از 1991، ارتش ارمنستان به صورت غیرقانونی قره باغ علیا یا ناگورنو-قره باغ را اشغال کرده که از نظر جامعه بین الملل جزیی از قلمروی جمهوری آذربایجان است.

چهار قطعنامه شورای امنیت و دو قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل و تصمیمات بسیاری از سازمان ها و نهادهای بین المللی به این حقیقت اشاره دارند و خواستار خروج نیروهای ارمنستان از قره باغ علیا و هفت منطقه دیگر اشغال شده جمهوری آذربایجان هستند.

گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا به ریاست فرانسه، روسیه و آمریکا نیز برای یافتن راه حلی صلح آمیز برای این درگیری شکل گرفته اما هنوز به نتایج در خور توجهی دست پیدا نکرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه: ارمنستان از بازی با آتش دست بردارد

ترکیه: ارمنستان از بازی با آتش دست بردارد