مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 06:552020-09-22اقتصادي

اشک آب را نریزیم/ توجه به اقتصاد آبی در حوزه کشاورزی


کارشناس اجتماعی حوزه آب استان مرکزی گفت: اصلی ترین موضوع در بحث تنش های آبی در بخش کشاورزی است که متاسفانه در این بخش هیچ گونه اقتصاد آبی وجود ندارد.

- مسعود بهاری در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بحث خشکسالی و نبود آب های سطحی و زیرزمینی و راه های مقابله با خشکسالی چندین سال است که مطرح می شود و در این زمینه آنچنان که باید اقدامات اثرگذاری را در بیشتر استان های کشور به ویژه استان هایی که جزو استان های بیابانی و نیمه بیابانی هستند شاهد نیستیم.

وی بیان کرد: در زمینه مقابله با این پدیده یکی از مهم ترین اقدامات که می تواند بسیار تاثیرگذار باشد استفاده از آب های سطحی و تزریق این آبها به زمین یا همان آبخیزداری است که با استفاده از این روش تا حد بسیار زیادی می توان در زمینه مدیریت مصرف آب با این روش گام برداشت.

وی ادامه داد: اصلی ترین موضوع در بحث تنش های آبی در بخش کشاورزی است که متاسفانه در این بخش هیچ گونه اقتصاد آبی وجود ندارد در این بخش با توجه به اینکه هم اکنون آب کشاورزی به صورت رایگان در اختیار کشاورزان قرار می گیرد همین مسئله سبب می شود که کشاورز بدون هیچ محاسبه ای اقدام به کشت محصول و مصرف آب در زمینه کشت محصول کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشک آب را نریزیم/ توجه به اقتصاد آبی در حوزه کشاورزی

اشک آب را نریزیم/ توجه به اقتصاد آبی در حوزه کشاورزی