مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 06:252020-09-22اقتصادي

گردشگری و توسعه روستایی؛ از شعار تا عمل


دکتر حسن تقی زاده انصاری، فعال صنعت گردشگری در یادداشتی نوشت: شعار سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) در 27 سپتامبر 2020 «گردشگری و توسعه روستایی» تعیین شده است تا از ظرفیت‌های بی بدیل و منحصر به فرد این بخش در ایجاد توسعه اقتصادی و فراهم آوردن فرصت هایی در خارج از شهرهای بزرگ استفاده شود، اما چرا سازمان UNWTO توجه همگان را در روز جهانی گردشگری ( 27 سپتامبر 2020 ) علیرغم وجود بحران کرونا و خسارت‌های ناشی از آن در حوزه گردشگری به این موضوع مهم جلب کرده است؟ گردشگری روستایی یکی از فعالیتهای مهم اقتصادی مورد توجه است که گروهی آن را بخشی از بازار گردشگری و گروهی دیگر آن را سیاستی برای توسعه روستاها قلمداد می نمایند.

مهاجرت از روستاها به شهرهای بزرگ و کوچک و خالی شدن سکونت گاه های روستایی و تغییر سبک زندگی مردم جهان به زندگی صنعتی از عواملی است که موجب شده است سیاستمداران به توسعه روستاها از طریق گردشگری اهمیت دهند؛ شاید گردشگری روستایی راه‌حلی برای همه دردها، مسائل و مشکلات نواحی روستایی نباشد اما یکی از شیوه هایی است که ممکن است آثار مهم اقتصادی در پی داشته باشد.

همانطور که گردشگری روستایی تقاضا برای هنرهای دستی و دیگر فعالیت‌هایی که به نیروی کار بیشتر نیاز دارند را بالا می برد به همان اندازه هم گردشگرانی را خارج از فضای ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری و توسعه روستایی؛ از شعار تا عمل

گردشگری و توسعه روستایی؛ از شعار تا عمل