مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 05:052020-09-22پزشكي

دلایل و عوامل خطر برای لخته های خون


احتمال تشکیل یک لخته خون حین یا پس از انجام یک عمل جراحی بیشتر می شود.

دوره های طولانی مدت بی تحرکی به واسطه دراز کشیدن در اتاق عمل و باقی ماندن در تخت طی روند بهبودی از دلایل بروز این شرایط است.

- لخته های خون دلایل و عوامل خطر بسیار زیادی دارند که از آن جمله می توان به بیماری های مزمن مانند ، آگاهی از عوامل خطر که با آنها مواجه هستید و صحبت با پزشک درباره آنها اهمیت دارد تا اقدامات لازم را برای کاهش خطر تشکیل لخته های خون خطرناک انجام دهید.

لخته های خون در درجه نخست در سیاهرگ ها و سرخرگ ها شکل می گیرند که این شرایط در جریان خون اختلال ایجاد کرده و به طور بالقوه به حملات قلبی و سکته های مغزی منجر می شود.

از جمله دلایل شایع تشکیل لخته های خون می توان به موارد زیر اشاره کرد: آترواسکلروز زمانی که رسوبات چربی به نام پلاک در دیواره داخلی سرخرگ ها شکل می گیرد، اغلب به دلیل کلسترول بالا، این شرایط به نام آترواسکلروز یا تصلب شرایین شناخته می شود.

اگر پلاک در سرخرگ کرونر دچار پارگی شود موجب تشکیل لخته خون خواهد شد و به طور بالقوه آسیب دائمی به عضله قلب یا بدتر از آن، حمله قلبی را موجب می شود.

فیبریلاسیون دهلیزی فیبریلاسیون دهلیزی یکی از شایع‌ترین اشکال آریتمی قلب است که موجب ضربان بیش از حد سریع قلب یا جا افتادن ضربان شده و در جریا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلایل و عوامل خطر برای لخته های خون

دلایل و عوامل خطر برای لخته های خون