مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 04:502020-09-22بين الملل

آیا ادعای عراق مبنی بر اینکه ایران به خاکش تجاوز کرد، درست است؟


از پرسش های دیگری که درباره جنگ ایران و عراق مطرح است، ادعای رژیم بعث عراق مبنی بر تجاوز جمهوری اسلامی به خاک آن کشور است، آیا شواهدی بر رد این ادعا وجود دارد؟ با استفاده از کتاب پرسشها و پاسخها (جنگ ایران و عراق) به آن پاسخ گفته ایم.

- داده ایم: روند حوادث دقیقاً خلاف ادعای عراق را نشان می دهد: درپی فروپاشی نظام شاهنشاهی و پا گرفتن نظام جمهوری اسلامی در ایران، عراق زمینه را برای اعمال اغراض سیاسی و نظامی خود مناسب دید.

بنا بر این صدام حسین ابتدا در یک تصفیه حزبی حسن البکر را از رهبری عراق کنار زد و خود به جای وی نشست.

در همین زمینه بخوانید: وی سپس با اتخاذ رویکرد همکاری با کشورهای غربی به ویژه امریکا و فرانسه، پایه های حکومت خود را تحکیم بخشید و سیاست رادیکالی منطقه ای خود را کنار گذاشت و به همکاری بیشتر با کشورهای عربستان، کویت و .

روی آورد و هم زمان با این تحولات، گروه های معارض با جمهوری اسلامی ایران از قبیل جبهه التحریر عربستان، و جبهه التحریر اهواز و سازمان سیاسی خلق عرب را فعال کرد و گروه های مسلح ایرانی در کردستان، همچون حزب دمکرات کردستان ایران و .

را به خدمت گرفت.

اهداف عراق در این برهه عبارت بود از: - تشکل و سازماندهی جوانان عرب در جهت اهداف عراق؛ - کسب اطلاعات سیاسی، نظامی و اقتصادی از اوضاع ایران؛ - دامن زدن به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا ادعای عراق مبنی بر اینکه ایران به خاکش تجاوز کرد، درست است؟

آیا ادعای عراق مبنی بر اینکه ایران به خاکش تجاوز کرد، درست است؟