مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 1 مهر 1399 ساعت 02:502020-09-21اقتصادي

از اصرار به تخریب باغات تا جلوگیری از کشت برنج


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، پایان تابستان زمان برداشت برنج است و شالیکاران با جمع کردن محصول از مزارع دست رنج خودشان را با آداب و رسوم خاصی به آسیاب می برند، به عنوان مثال پس از درو کردن شلتوک از زمین آن ها را برای خشک کردن به خرمن می برند و معمولاً هر کشاورز که اصطلاحاً خرمن داشته باشد آن شب به فامیل شام دمپخت می دهد.

چند سالی است که بنابرطرح اصلاح الگوی کشت، شالیکاری در استان اصفهان ممنوع اعلام شده و مسؤولان تلاش می کنند تا با ابزارهای گوناگون مانع از برنج کاری در استان اصفهان شوند، در منطقه لنجان اما تلاش برای تغییر الگوی کشت زیاد موفق نبوده و کشاورزان همچنان تمایلی به کشت محصول جایگزین ندارند.

مرادمند: در دو هزار هکتار از زمین های لنجان چیزی جز برنج نمی توان کاشت سال گذشته مهرداد مرادمند، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، اظهار کرد: کشاورزان لنجان مدعی هستند که از 500 سال پیش در این منطقه برنج کاری می شده و در طومار شیخ بهایی نیز دارای حق آبه هستند، مخالفت جهاد کشاورزی با برنج کاری در مناطقی است که اخیرا اقدام به کشت این محصول کرده اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: قریب به 2 هزار هکتار اراضی شهرستان لنجان هم سطح با رودخانه هستند و به این ترتیب هیچ کشت دیگری به جز برنج در آن ها ممکن نیست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از اصرار به تخریب باغات تا جلوگیری از کشت برنج

از اصرار به تخریب باغات تا جلوگیری از کشت برنج