مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 12:152020-09-21فرهنگي

نکوداشت 5 سینماگر در افتتاحیه جشنواره مقاومت/ تربیت سینماگر در باشگاه فیلم سوره


زنده یاد خسرو سینایی، هادی مشکوه، شهید حسین فهیمی، همایون رضا عطاردی و غلامرضا جنت خواه دوست در افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت تجلیل می شوند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مراسم نکوداشت خسرو سینایی، هادی مشکوه، شهید حسین فهیمی، همایون رضا عطاردی و غلامرضا جنت خواه دوست همزمان با افتتامیه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت برگزار می شود.

این آیین امروز دوشنبه 31 شهریورماه برگزار و همزمان با مراسم افتتاحیه نکوداشت 5 سینماگر انقلاب و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

سینایی؛ از مهاجرت لهستانی ها تا روایتگری دفاع مقدس خسرو سینایی؛ کارگردان، فیلمنامه نویس و مستندساز، فارغ التحصیل کارگردانی و فیلم نامه نویسی از آکادمی هنرهای نمایشی و رشته تئوری موسیقی از کنسرواتوار وین است.

وی فیلمسازی خود را از سال 1346 آغاز کرد.

او سال 62 مستند مرثیه گمشده با روایت مهاجرت هزاران لهستانی به ایران (در سال های 1941 و 1942 ) را ساخت و به همین دلیل جایزه ای تحت عنوان نشان ویژه صلیب شوالیه جمهوری لهستان نیز از رییس جمهور کشور لهستان هم دریافت کرد.

یکی از مطرح ترین فیلم های سینمایی این کارگردان عروس آتش بود که سال 78 ساخته شد و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را نیز از جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکوداشت 5 سینماگر در افتتاحیه جشنواره مقاومت/ تربیت سینماگر در باشگاه فیلم سوره

نکوداشت 5 سینماگر در افتتاحیه جشنواره مقاومت/ تربیت سینماگر در باشگاه فیلم سوره