مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 09:002020-09-21اقتصادي

تاثیر کرونا بر بیماران مبتلا به آلزایمر


زوال عقل حدود 50 میلیون نفر در جهان را تحت تاثیر قرار داده است و انتظار می‌رود این تعداد تا سال 2050 به 152 میلیون نفر افزایش یابد، درحالی‌که کووید-19 نحوه دسترسی افراد مبتلابه بیماری آلزایمر را به مراقبت تغییر داده است اما منجر به نوآوری و همکاری نیز شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا از پرسویت، در استرالیا، حدود 459 هزار نفر با زوال عقل زندگی می‌کنند، اما مطابق با روندهای جهانی، این تعداد شاید تا سال 2058 به یک‌میلیون و 76 هزار نفر افزایش یابد مگر اینکه یک پیشرفت پزشکی شگرف رخ دهد.

زوال عقل دومین علت اصلی مرگ در استرالیا و مهم‌ترین علت مرگ در زنان استرالیایی است.

تفاوت بین زوال عقل و بیماری آلزایمر (AD) زوال عقل یک بیماری عمدتا غیرقابل‌برگشت است که در اثر آسیب به مغز ایجاد می‌شود و عملکردهای شناختی بالاتر آن مانند حافظه یا قضاوت را به میزان قابل‌توجهی مختل می‌کند.

آلزایمر شایع‌ترین علت زوال عقل است.

دوشنبه 21 سپتامبر روز جهانی آلزایمر است و فرصتی برای فعالان این حوزه در رفع چالش‌های کنونی افراد، مراقبان، خانواده‌ها و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در مبارزه با این بیماری جهانی است.

برای کسانی که مبتلابه آلزایمر هستند، انزوای اجتماعی یک واقعیت روزمره است، واقعیتی که با محدودیت‌های کووید-19 بدتر شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر کرونا بر بیماران مبتلا به آلزایمر

تاثیر کرونا بر بیماران مبتلا به آلزایمر