مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 31 شهریور 1399 ساعت 08:502020-09-21سياسي

تمجید «رحمان» از سهم «برهان الدین ربانی» در صلح تاجیکستان


«امامعلی رحمان» رییس جمهور تاجیکستان از سهم «برهان الدین ربانی» رییس جمهور فقید افغانستان در پایان دادن به جنگ داخلی و برقراری صلح در این کشور تمجید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در برنامه ای که به مناسب نهمین سالروز شهادت برهان الدین ربانی رییس جمهور فقید افغانستان در کابل برگزار شد، به صورت ویدیویی سخنرانی کرد.

رحمان نقش ربانی در تاریخ معاصر افغانستان را بزرگ عنوان کرد و گفت: ربانی تمام فعالیت و زندگی خود را وقف استقلال و آزادی کشورش کرد و برای دوستی و همبستگی میان ملت ها و تمدن ها تلاش کرد و موفق هم شد.

وی سهم رییس جمهور فقید افغانستان را در مصالحه بین تاجیکان در دهه 1990 یادآور شد و تصریح کرد: با مساعدت برهان الدین ربانی در سال 1995 در شهر کابل نخستین ملاقات هیأت عالی دولت تاجیکستان و اتحاد مخالفان تاجیک برگزار شد که راه گفت وگو و تفاهم میان طرفین را گشود.

رییس جمهور تاجیکستان اظهار داشت: با مساعدت ربانی پس از یک سال در منطقه خسده افغانستان دور دیگری از ملاقات طرفین جنگ داخلی برگزار شد که در روند صلح تاجیکستان نقطه عطف به شمار می رود.

وی افزود: در نتیجه مذاکرات خسده جهات کلیدی توسعه روند صلح مشخص و بنای پایان دادن به جنگ داخلی در تاجیکستان گذاشته شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمجید «رحمان» از سهم «برهان الدین ربانی» در صلح تاجیکستان

تمجید «رحمان» از سهم «برهان الدین ربانی» در صلح تاجیکستان