موضوعات داغ: - مستمري بگيران - انتخابات مجلس - تامين اجتماعي - مسابقات كشتي - سهام عدالت متوفيان - بازنشستگان تامين اجتماعي - سرمايه گذاران - محصولات ايران خودرو - ايران خودرو - بازار خودرو - بازي شب گذشته بارسلونا - رييس واحد علوم و تحقيقات - لائوتارو مارتينس - قهرمان بوندسليگا - عبدالحميد ضيايي - نفت مسجد سليمان فولاد - مناسبات تجاري ايران و عراق - مهاجرت دانشجويان - پيام رهبر معظم انقلاب - گزارش تصويري اختصاصي - محمد صادق افراسيابي - دم ديلگون - بحران غزه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 شهریور 1399 ساعت 05:102020-09-20اقتصادي

ناتوانی فقیرترین کشور جهان برای پرداخت بدهی نفتی


چاد در پی سقوط قیمت نفت، از شرکت گلنکور خواست پرداخت وام نفت در برابر پول را امسال متوقف کند.

- چاد در پی سقوط قیمت نفت، از شرکت گلنکور خواست پرداخت وام نفت در برابر پول را امسال متوقف کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این کشور واقع در آفریقای مرکزی پس از این که برای پرداخت 61 میلیون دلار بدهی در ژوئن مهلت گرفت، اکنون نامه ای به بزرگترین بازرگان کالای جهان و سایر وام دهندگان خصوصی ارسال و از آنها درخواست کرده است با توقف بازپرداخت بدهی اش موافقت کنند که در این صورت، بازپرداخت بیش از 100 میلیون دلار بدهی چاد در سال 2020 معلق می شود.

گروه جی 20 در آوریل برنامه ابتکار تعلیق پرداخت بدهی را رونمایی کرد که هدف آن کمک به کشورهایی بود که از شیوع پاندمی ویروس کرونا آسیب سختی دیده اند و بازپرداخت میلیاردها دلار بدهی آنها را به تاخیر می انداخت.

اما ذی نفعان و بانکها تاکنون با درخواست گروه جی 20 برای پیوستن به این ابتکار مقاومت کرده و به تعهدات حقوقی خود اشاره کرده اند.

وامهایی که با منابع طبیعی ضمانت شده اند زمانی محبوب دولتهای آفریقایی و خاورمیانه ای بود اما اکنون این کشورها برای بازپرداخت آنها با مشکل روبرو هستند.

گلنکور با حمایت بانکها، در فاصله سال 2013 تا 2014 به دولت و شرکت هیدروکربن چاد حدود دو میلیارد دلار وام داد و در عوض سهامی در یک پروژه نفتی خر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناتوانی فقیرترین کشور جهان برای پرداخت بدهی نفتی

ناتوانی فقیرترین کشور جهان برای پرداخت بدهی نفتی