مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 20:302020-09-19بين الملل

آمریکا به راحتی نمی تواند به میز برجام برگردد/ اروپا به تعهداتش عمل نکرد


میز برجام همیشه بوده است اما آمریکا کنار رفته است ولی اینکه بخواهد به این میز برگردد به این راحتی نیست زیرا ده ها و صدها میلیارد به مردم ما خسارت زده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری در واکنش به ادعای آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه، اظهار داشت: واضح است که کلیه اعضای شورای امنیت به استثنای آمریکا و تنها یک کشور دیگر رسما اعلام کردند که اقدام آمریکا را به رسمیت نمی شناسند.

وی بیان کرد: دو حالت وجود دارد، یک وقت زمانی است که کشورها با آمریکا مخالف هستند اما زمانی هم وجود دارد که این کشورها اعتقاد دارند آمریکا در قضیه ای جایگاهی ندارد.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: الان ما حالت دوم را داریم و کشورها معتقدند که آمریکا جایگاهی ندارد.

ظریف متذکر شد: اگر یادتان باشد حدود یک ماه و نیم قبل آمریکایی ها قطعنامه ای را برای ادامه دادن محدودیت های تسلیحاتی ایران مطرح کردند که البته برخی افراد به اشتباه درباره این قطعنامه می گویند تحریم های تسلیحاتی، در حالی که ایران بعد از قطعنامه 2231 تحریم تسلیحاتی نبود بلکه برای خرید و فروش سلاح نیاز به مجوز شورای امنیت داشت در حالی که در قطعنامه 1929 ایران تحریم بود و کشورها موظف بودند جلوگیری کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا به راحتی نمی تواند به میز برجام برگردد/ اروپا به تعهداتش عمل نکرد

آمریکا به راحتی نمی تواند به میز برجام برگردد/ اروپا به تعهداتش عمل نکرد