مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 19:552020-09-19اجتماعي

هر لحظه منتظر فاجعه در «زیارت» باشید!


کارشناسان معتقدند که روستای «زیارت» گرگان با توجه به دستکاری هایی که انسان در آن انجام داده، پتانسیل بسیار بالایی برای حرکات توده ای زمین از جمله زمین لغزش دارد و هر لحظه احتمال وقوع این پدیده و مدفون شدن خانه های آن وجود دارد.

- ایسنا/گلستان کارشناسان معتقدند که روستای زیارت گرگان با توجه به دستکاری هایی که انسان در آن انجام داده، پتانسیل بسیار بالایی برای حرکات توده ای زمین از جمله زمین لغزش دارد و هر لحظه احتمال وقوع این پدیده و مدفون شدن خانه های آن وجود دارد.

در طول سال های مختلف بیش از 1000 مورد زمین لغزش از غرب تا شرق استان گلستان به ثبت رسیده است.

منطقه زیارت نیز یکی از نقاطی است که در گذشته شاهد این پدیده بوده و امروز با توجه به خانه هایی که به صورت کاملاً غیراصولی در آن ساخته شده، پتانسیل زمین لغزش در آن به شدت افزایش یافته است.

در سال های اخیر با ورود دستگاه های نظارتی و شکل گیری پلیس انفال، مقابله با ساخت وسازهای غیرمجاز جدید در روستای زیارت با جدیت انجام می گیرد و فعالیت های خوبی انجام شده است ولی تکلیف چند هزار ساخت وسازی که در سال های قبل در این روستای کوچک در دل کوه صورت گرفته چه می شود؟ ساخت وسازهایی که آنقدر بیش از ظرفیت منطقه بوده که کارشناسان هر لحظه از احتمال وقوع فاجعه در آن خبر می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر لحظه منتظر فاجعه در «زیارت» باشید!

هر لحظه منتظر فاجعه در «زیارت» باشید!