مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 09:152020-09-19پزشكي

پیام طبرسی: هر علامت تنفسی مطمئنا کروناست


رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به پیک سوم کرونا گفت: این روزها چیزی به اسم سرماخوردگی نداریم و هر علامت تنفسی مطمئنا کروناست.

- وی با انتقاد از تکرار اشتباهات در زمینه کنترل این اپیدمی، اظهار کرد:‌ تجربه هفت ماه گذشته نشان داده که وقتی اپیدمی وارد موج می‌شود، مانند موج اول و دوم، موج سوم شدیدتر خواهد بود و موج سوم بین یک تا دو هفته طول خواهد کشید، بنابراین به طور خیلی جدی از مردم خواهش می‌کنم که پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند، از مسافرت‌ها، حضور در تجمعات غیرضروری و رفتارهای غیربهداشتی خودداری کنند.

خطر 600تایی شدن مرگ و میر روزانه وی همچنین از مسئولان خواست که بحران کرونا را جدی‌تر بگیرند و تاکید کرد: نباید صبر کنیم که شرایط بحرانی شود و بعد به دنبال حل آن بحران باشیم.

شیوع موج سوم از اواخر هفته گذشته آغاز شده و اگر به همین منوال پیش برویم، طبق تخمین دکتر حریرچی در نموداری که نشان دادند، در آبان ماه مرگ و میر ناشی از کرونا به 600 نفر در روز می‌رسد، البته امیدواریم که این تخمین هیچ وقت محقق نشود، ولی اگر برنامه‌ ریزی درستی نداشته باشیم و این تخمین واقعی شود، واقعاً یک فاجعه در کشور رخ می‌دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام طبرسی: هر علامت تنفسی مطمئنا کروناست

پیام طبرسی: هر علامت تنفسی مطمئنا کروناست