مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 05:102020-09-19سياسي

هشدار مطهری درباره کاندیداتوری نظامیان در انتخابات


علی مطهری، نماینده تهران در مجلس دهم بیان کرد: آنچه من از طرح اولیه مجلس برای اصلاح قانون انتخابات دیده ام، قطعا در جهت کاهش مشارکت مردم خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از«تابناک»، روزنامه شرق به گفتگو با علی مطهری پرداخته که بخش هایی از این گفتگو را می‌خوانید: *‌اگر یک نظامی درحالی‌که عضو نهاد یا سازمان نظامی است، نامزد انتخابات و رییس‌جمهور شود، مطمئنا به کشور آسیب وارد می‌شود.

یک فرد نظامی فقط در صورتی می‌تواند نامزد انتخابات شود که از سمت خود استعفا داده و از نهاد نظامی خارج شده باشد، در این صورت اگر نامزد انتخابات شد و مردم هم به او رأی دادند، مشکلی وجود نخواهد داشت؛ اما وقتی عضوی از ارتش یا سپاه نامزد شده و رییس‌جمهور شود، نتیجه تشکیل حکومت نظامیان خواهد بود که نه فقط به صلاح کشور نیست بلکه شبیه کشور ترکیه قبل از تحولات اخیر آن خواهد بود که مردم این کشور با زحمات بسیار توانستند نظامیان را از قدرت کنار بزنند و به شرایط فعلی برسند.

*نظارتی که در اصل 99 قانون اساسی برای شورای نگهبان در انتخابات‌های مختلف در نظر گرفته شده، با آنچه در این طرح مورد بحث است، مغایرت دارد و این بند از طرح اصلاح قانون انتخابات برخلاف قانون اساسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار مطهری درباره کاندیداتوری نظامیان در انتخابات

هشدار مطهری درباره کاندیداتوری نظامیان در انتخابات