مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 شهریور 1399 ساعت 02:552020-09-18اجتماعي

دستان نازک کار، گلیم باف و سفال گر زنان و مردان روستای عنبران آستارا


عنبران، نام روستایی زیبا در بخش مرکزی شهرستان مرزی بندر آستارا می باشد که زنان و مردان آن به شکل سنتی در هنرهای نازک کاری روی چوب، گلیم بافی و سفال گری زبان زد هستند.

- ایسنا/گیلان عنبران، نام روستایی زیبا در بخش مرکزی شهرستان مرزی بندر آستارا می باشد که زنان و مردان آن به شکل سنتی در هنرهای نازک کاری روی چوب، گلیم بافی و سفال گری زبان زد هستند.

پردل امیری نژاد، مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: روستای عنبران علاوه بر اینکه طبیعت بی نظیر و منحصر بفرد در میان جنگل های هیرکانی شمال کشور و غرب استان گیلان قرار دارد، مردمان آن با پرداختن به هنرهای نازک کاری روی چوب، گلیم بافی و سفالگری، زبانزد هنردوستان شده اند.

وی با بیان اینکه کمتر کسی با سفر به این شهرستان، ماحصل دستان زنان و مردان هنرمند این روستا را به عنوان سوغات به محل زندگی خود در داخل و خارج از کشور نمی برد، ادامه داد: نازک کاری و خلق نقش های زیبا به روی چوب و ساخت محصولات کاربردی و تزیینی از هنرهایی است که با ایجاد یک کارگاه توسط هنرمند این منطقه علی صوفی زاد رونق گرفته است.

وی با بیان اینکه هم اکنون تعدادی از جوانان این روستا با فعالیت در این کارگاه، تولیدات خود را به بازار مصرف عرضه می کنند، اف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستان نازک کار، گلیم باف و سفال گر زنان و مردان روستای عنبران آستارا

دستان نازک کار، گلیم باف و سفال گر زنان و مردان روستای عنبران آستارا