مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 شهریور 1399 ساعت 17:552020-09-17اقتصادي

افزایش تولید انار میبد به 21 هزار تن


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس یزد، صدر پورکوثری  در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به اینکه انار دومین محصول باغی شهرستان است، سطح زیرکشت آن را حدود هزار و 200 هکتار ذکر کرد و افزود:  در 2 سال اخیر با توجه به مبارزه علیه آفت مگس مدیترانه ای ، مواد و سموم مورد نیاز برای دفع این آفت در فروشگاه های منطقه موجود است و کشاورزان می توانند آن را به قیمت یارانه ای خریداری کنند.

وی به آغاز برداشت این محصول در منطقه تا آبان ماه اشاره کرد و ادامه داد: به هیچ عنوان سمپاشی باغ های انار توصیه نمی شود ، چون به دنبال سمپاشی آفت دیگری با عنوان کنه طغیان می کند.

مدیر جهاد کشاورزی میبد با اشاره به برداشت 18 تن انار در هر هکتار گفت: با دفع به موقع آفت مگس مدیترانه ای به عنوان یکی از آفت های جدی این محصول در سال های اخیر ، پیش بینی می شود امسال حدود 21 هزار تن انار در این شهرستان برداشت شود.

وی اضافه کرد: تنها راه مبارزه با آفت مگس مدیترانه ای طعمه پاشی و تله گذاری با تله های مخصوصی است که تهیه شده و باغداران می توانند آنها را خریداری و در باغ های انار خود نصب کنند.

وی در ادامه یادآور شد : انار و پسته 2 محصول عمده شهرستان میبد است و حدود 2 هزار و 550 هکتار ارضی باغی زیرکشت این 2 محصول قرار دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید انار میبد به 21 هزار تن

افزایش تولید انار میبد به 21 هزار تن